Swiss Clinic lanserer ny e-handelplattform! Swiss Clinic lanserer ny e-handelplattform!

Handlekurv

Professional beauty treatments, at home
Swiss Clinic lanserer ny e-handelplattform!

Swiss Clinic lanserer ny e-handelplattform!

Samtlige markeder får oppgradert e-handelplattform

I februar 2016 kunne Swiss Clinic stolt presentere sin nye e-handelplattform på samtlige markeder. Livesettingen gikk bra og skjedde på nattestid. Kl. 06.00 var sidene live og kunne ønske online-besøkere velkommen.

I 2015 besluttet selskapet å legge inn et nytt gir og foreta en større satsing på utviklingen av e-handelplattformene og deres funksjonalitet. Både ressurser og et sterkt fokus ble implementert. I forbindelse med satsingen har solide kundeundersøkelser også identifisert kundenes behov.

 

"Ettersom vi er et raskt voksende selskap, er det viktig for oss å ha en stabil grunn å stå på. Med et nytt formspråk har vi styrket vår identitet, og med de tekniske løsningene bak plattformen har vi kraften til å kunne ta nok et steg innenfor skjønnhet og e-handel" –  sier Vilhelm Sjölander, IT-sjef.

 
Den nylanserte e-handelplattformen har både en fantastisk designoppdatering og gir et løft til brukeropplevelsen med forbedrede funksjoner som:

     - "Mine Sider" - kunden finner nå alt om sin kundehistorikk og sine bestillinger samlet på én side i stedet for flere ulike. Også status på bestillinger og kolli-ID blir presentert, slik at forsendelser kan spores direkte fra siden.
     
     - Nållengdeguiden for det bestselgende produktet Skin Roller. Formålet er at kunden lettere skal kunne forstå hvilken nållengde på rolleren man skal kjøpe til den behandlingen man ønsker å utføre.

     - Tydeliggjøring av forvalgte alternativer på produktparametere – Enkelte produkter har forvalgte alternative versjoner krysset av, som kunden ikke aktivt har valgt. En sperre har derfor blitt implementert for å unngå misforståelser på produkter som tilbyr ulike alternativer, men som har forvalgte parametere.

     - Produkttekster – en tydeligere struktur på produkttekster er satt for at informasjonen om et produkt skal være logisk og forklarende for kunden.

 

Fra kundens perspektiv er det nå lettere å handle på en mer strukturert og gjennomtenkt produktside. Den er også optimert for mobil, noe som gjør at kunder som handler når de er på farten, også kommer til å kunne gjøre det enkelt hos Swiss Clinic.

Sjekk ut nettsiden her