Ny forskning : Så mye søvn trenger du egentlig Ny forskning : Så mye søvn trenger du egentlig

Handlekurv

Ny forskning : Så mye søvn trenger du egentlig

Ny forskning : Så mye søvn trenger du egentlig

Sover du for lite ? Eller kan det være at du faktisk får for mye søvn ? Den ideelle åtte timers søvnen er bare en myte ifølge amerikanske forskere fra Brigham and Womens Hospital i Massachusetts . I sin helt nye studie har de kommet frem til at syv timers søvn er det beste for din helse.

Sover du mer eller mindre enn dette aldres hjernen raskere og du risikerer hukommelsestap . Dette er i tillegg til den lange rekken problemer som vanligvis dukker opp når du har sovet dårlig, som røde øyne , hodepine , svimmelhet og søtsug.
- Våre resultater viser at en gjennomsnittlig søvn på sju timer per dag kan bidra til å holde minnet intakt senere i livet , sier forskeren Elizabeth Devore .

Ordet "gjennomsnittlig" er viktig å huske , fordi det er på lang sikt at dette gjelder . Vi har alle vært gjennom perioder med dårlig søvn , det viktige er at vi så raskt vi kan prøver å falle tilbake til gode søvnvaner

Redningen for å bli kvitt dine røde, tørre øyne på de dagene vi ikke har sovet som vi skal, heter nå Red Eye Relief. Disse behagelige øyedråpene smører øynene , fjerner røde flekker og motviker sviende øyne , helt fri for skadelige stoffer . Akkurat nå gir vi deg 100,- rabatt på Red Eye Relief , se her !